05 Mac 2010

Petua Menajamkan Pisau ^_^



PISAU LEBIH TAJAM

Sekiranya dirumah tidak mempunyai pengasah untuk menajamkan pisau, anda boleh mengasah pada cermin nako ( cermin tingkap berwarna-warni) rumah anda. Hasilnya pisau akan lebih tajam dalam jangka masa yang lama.

1 ulasan:

  1. Diamond sharpener atau pengasah Diamond merupakan pengasah yang berkesan untuk mengasah dan menajam pisau , gunting, kapak , cangkul , dan sebagainya .

    Lapisan Permukaan yang diperbuat daripada serbuk belian @ Diamond . Seperti yang kita tahu belian atau diamond merupakan bahan yang paling keras di dunia . Oleh itu ia dapat memakan besi atau benda yang tidak keras daripadanya . Oleh kerana pisau , gunting dan tools sebagainya diperbuat daripada steel dan besi . Oleh itu ia dapat memakan atau menajamkan pisau dan gunting dengan lebih cepat dan berkesan .

    Ramai suri rumah , pekebun , penoreh getah dan pekerja restaurant mengalami masalah pisau cepat tumpul atau pisau masih tidak tajam . walaupun anda mengasah selama berjam-jam . Mungkin anda salahkan skill anda . Tetai ini bukan masahlah skill . Ini adalah masalah pengasah batu pasir anda yang tidak berfungsi . Untuk pengetahuan anda batu pengasah pasir hanyalah untuk mengasah pisau besi dan bukan pisau steel . Pada masa kini . pisau kita semakin hari semakin keras . tetapi kita masih lagi menggunakan batu pengasah zaman dahulu . Macam mana nak tajam????

    Kalau nak pisau , parang , kapak , gunting dan sebagainya tajam , anda perlu tukar batu pengasah anda dengan Diamond Sharpener @ Pengasah Diamond .

    Tak perlu beli pisau yang mahal atau gunting yang mahal. Anda hanya memerlukan batu pengasah yan bagus untuk mengasah pisau , gunting dan sebagainya.

    Diamond sharpener telah diiktirafkan oleh MPOB kerana keberkesanannya menajamkan cantas iaitu pengait kelapa sawit . Cantas merupakan pengait kelapa sawit yang mahal. Walaupun mahal tetapi ia akan tumpul suatu hari nanti . Selepas tumpul keberkesanan tidak dapat dirasai . Cantas memerlukan mata tajam untuk beroperasi. Oleh itu , Diamond sharpener amat diperlukan untuk menajam mata cantas. Untuk pengetahuan anda estate seperti IOI plantation di sandakan , sabah merupakan pengguna terbesar dan output mereka semakin bertambah .Kerana tidak perlu membuang masa mengasah dan mata pengait kelapa sawit mereka tidak lagi tumpul seeprti dahulu . Parang , pengait kelapa sawit yang diasah boleh tahan selama 3-4 hari .

    Sabit,pengait kelapa sawit atau pisau yang berkarat akan menjadi tajam seperti baru selepas guna diamond sharpener .

    Selain ber fungsi sebagai pengasah , ia juga berfungsi sebagai sand papers ,untuk polish kaca, metal dan kayu . meghalus permukaan tajam .Jangka hayat pengasah Diamond ini adalah 10 tahun untuk kegunaan rumah dan 5- 6 tahun untuk kegunaan estate . Tapi hasilnya amat menakjubkan.

    Harga Diamond sharpener di pasaran adalah Rm230 tetapi sekarang harga promosi Rm 180 . setiap pembelian 10 keatas free satu sharpener berharga rm180 dan Rm190 termasuk pos

    Pastikan anda membeli batu diamond pengasah yang original .kalau anda ingin pastikan batu pengasah itu original atau tidak sila gores di permukaan batu pengasah tersebut dengan menggunakan paku . sekiranya tiada goresan atau garisan . maka i a adalah original . sekiranya i a calar dan habuk bertaburan , maka ia bukan pengasah diamond .

    Untuk order atau pertanyaan sila emel kepada saya
    winter_asia88@hotmail.com

    BalasPadam